home

U Hybernů Praha cca 1906

U Hybernů Praha cca 1906
ID fotografie 01094
titulek U Hybernů Praha cca 1906
popis

Pohled z ulice Na Příkopě na klasicistní dům U Hybernů - v té době celnice. prava část průčelí Německého domu a hotelu Černý kůň. Zleva dům čp. 990, přestavěný do secesní podoby v roce 1897 F. Ohmannem. Šlo o zakladatelské dílo pražské secese, vynikající krásnou barevností průčelí, bohatě zdobené malbami V. Olivy a A. Hofbauera. Krásným dojmem působilo zejména při večerním osvětlení dvěma velkými mosaznými lucernami, zavěšenými přímo na fasádě. V domě byla komfortní a elegantní kavárna Corso, v prvním patře s pavlačí jako součástí kavárenského prostoru. Název kavárny byl odvozen od německého korza na této straně ulice. Kavárna se v roce 1900 stala prvním sídlem Klubu sběratelů pohlednic. Další dům, čp. 969, patřil České eskomptní bance, jednomu z nejlepších peněžních ústavů v monarchii. V roce 1897 vyplácela patnáctiprocentní dividendu! Oba objekty (včetně čp. 982 v Celetné) byly zbořeny v roce 1929 a na jejich místě postavena nová budova banky - dnes Komerční. Kolem roku 1906. A view of the Neo-Classical building U Hybernů. At the time of taking of the picture used as a Customs’ Office, as seen from Na Příkopě Street. On the right we can see the front of The German House and the Černý kůň Hotel. On the left is building No. 990, in 1897 remodelled by F. Ohmann in Art Nouveau style. This was the founding creation of the Prague Art Nouveau movement and is outstanding for the elegant colours of its front and the rich decoration provided by the paintings by V. Oliva and A. Hofbauer. It was even more impressive in the evenings when lit by brass lanterns hanging on the facade. The building housed the comfortable and elegant Corso Café located on the second storey, with a porch which was a part of the Café. The name of the Café derived from the German promenade or Korso on this side of the street. In 1900 the Café became the first home of the Club of Postcard Collectors. The next building, No. 969, housed the Czech Discount Bank, one of the most distinguished institutions of its kind in the Austro-Hungarian Monarchy. Its dividend in 1897 amounted to 15 per cent! Both buildings (including building No. 982 in Celetná Street) were demolished in 1929 and replaced by a new bank building which today houses the Commercial Bank. Around 1906.

klíčová slova historická Praha stará Praha old Prague photo old Prague postcards old Prague historical Prague staré fotografie Prahy staré pohlednice Prahy Na Příkopech Ve starých alejích Na příkopě Příkopy ruční vozík handcart lidé people horse drawn carriage fiakr drožka cab fiacres street lamp lighting U Hybernů Corso kavárna pouliční lampa osvětlení pumpa pump klasicismus Neoclassical vodovod water supply tramvaj tram nůše 1906 Hybernia divadlo theater

provozovatel : SKILL production s.r.o., Zarámí 92, 760 01 Zlín, IČ 27752500, DIČ CZ27752500
webdesign, tvorba www stránek, videoprodukce, svatební video SKILL production Zlín
© Fotogen 2016 - 2019 | všechna práva vyhrazena | jakékoli neoprávněné užití materiálu je postižitelné dle zákona