home

Betlémské náměstí

Betlémské náměstí
ID fotografie 00958
titulek Betlémské náměstí
popis

Betlémské náměstí - pohled směrem západním. prostřed rozložitý dům U Halánků, čp. 269, bývalý pivovar se sladovnou, který v roce 1826 přešel do majetku rodiny Náprstkových. Vlastenec, buditel a cestovatel V. Náprstek, nadšen technickým pokrokem v Americe, se po návratu v roce 1858 rozhodl založit České průmyslové muzeum. Ve středověku stála na náměstí Betlémská kaple, kde kázal Mistr Jan Hus. Ta byla v roce 1784 zbořena a její zbytky se nacházely v domě čp. 255 (na záběru zcela vpravo). V 50. letech byla kaple po zboření obou domů vpravo v poněkud jiné podobě obnovena.Náprstkovo muzeum. Pohlednice roku 1900. Betlemské (Bethlehem) Square looking west.In the middle we can see the bulky house U Halánků,a former brewery plus malthouse owned from 1826 by the Náprstek family. V. Náprstek, a Czech patriot and traveller, inspired by technical progress in America, decided on his return from the U.S. in 1858 to found a Czech Industrial Museum. In the Middle Ages the Square was the site of the Bethlehem Chapel used by John Huss for his preachings. The Chapel was demolished in 1784 and its remnants can be found in the building No. 255 (at the furthest right). In the 1950s, following demolition of both buildings on the right, the Chapel was reconstructed in a somewhat modified form.

klíčová slova Náprstkovo muzeum Karel Bellmann historická Praha stará Praha old Prague photo old Prague postcards old Prague historical Prague staré fotografie Prahy staré pohlednice Prahy Old Town Staré Město muzeum museum děti children horse drawn carriage koňský povoz kůň horse lidé people Betlémské náměstí náměstí square 1900

provozovatel : SKILL production s.r.o., Zarámí 92, 760 01 Zlín, IČ 27752500, DIČ CZ27752500
webdesign, tvorba www stránek, videoprodukce, svatební video SKILL production Zlín
© Fotogen 2016 - 2019 | všechna práva vyhrazena | jakékoli neoprávněné užití materiálu je postižitelné dle zákona